1. Sognehuset kan udlejes til privatpersoner til receptioner af maks. 2 timers varighed i forbindelse med kirkelige handlinger i Vorbasse og Skjoldbjerg kirker. Der kan ikke holdes familiefester.
  2. Sognehuset kan udlejes til begravelseskaffe i forbindelse med begravelser og bisættelser fra Vorbasse og Skjoldbjerg kirker, hvis der ikke er mulighed for at være på Vorbasse Kro.
  3. Sognehuset anvendes primært til konfirmand- og minikonfirmandundervisning, korarbejde, kirkekaffe og arrangementer, der forestås af sognets præst, menighedsråd eller organist.
  4. Derudover kan lokalerne udlånes til sognets foreninger og grupper til arrangementer af kirkelig, kulturel, social eller oplysende art, såfremt de ikke er i strid med folkekirkens formål.

Menighedsrådet afgør om evt. lejer er omfattet af pkt. 1 og 2.