Ernst Thomsen siger farvel til jobbet som kirketjener i Skjoldbjerg.

Den 1. april 2017 havde Ernst Thomsen 20 års jubilæum ved Skjoldbjerg Kirke. Ernst startede som graver ved kirken den 1. april 1997, og gennem alle årene har han passet kirken og kirkegården med stor flid.

De sidste 5 år har kirken og kirkehuset været hans ansvarsområde i hans arbejde som kirketjener, efter personalet i Vorbasse har overtaget arbejdet på kirkegården.
Ernst er nærmest født til stillingen som graver ved Skjoldbjerg Kirke. Hans bedstefar var den første graver ved kirken, fra den blev indviet i 1921, og efter ham overtog Ernst far stillingen. Ernst var dog ikke klar til at overtage jobbet, da hans far gik på pension, derfor var det først i 1997, at Ernst blev ansat.

Med hele sit liv i og omkring Skjoldbjerg har Ernst altid haft sin gang i kirken. Han kender hver en krog af både kirken og kirkegården, og han kan derfor fortælle mange interessante og sjove historier fra kirkens liv. Vi har i menighedsrådet fået Ernst til at give os en rundvisning i kirken og han fortalte nogle
af disse gode historier. Blandt andet om, hvordan han og hans bror som børn havde ansvaret for at ringe solen op hver morgen, inden de gik i skole – altså lidt i kl. 8 … og om hvordan de to drenge ind imellem skulle træde luftbælgene til orgelet under gudstjenesten.

Det er altid meget spændende at høre Ernst fortælle om kirken og dens historie. Der er rigtig mange historier at fortælle, og vi håber og regner med, at det fortsætter han med …

Pension

Nu har Ernst valgt at tiden er til at gå på pension, og han stopper ved kirken pr. 31. maj 2017.
Vi vil ønske Ernst alt det bedste og sige tusind tak for hans store arbejdsindsats.

Afskedsreception den 21. maj 2017

Den 21. maj vil der være kirkefrokost efter gudstjenesten i Skjoldbjerg Kirke kl. 10:30, hvor vi vil sige mange tak og pænt farvel til Ernst.

Alle er velkomne.
Menighedsrådet