Vedtægter og samarbejdsaftaler

Som kirke og kirkegård skal vi have et sæt vedtægter, der bl.a. definerer rammerne for det overordnede udtryk som kirkegården skal have, samt hvor der må laves gravsteder.

Der findes også vedtægter for de forskellige poster, som formand, kasserer, kontaktperson og kirkeværge.

Samarbejdsaftaler

Her i Vorbasse og Skjoldbjerg sogne har vi indgået en samarbejdsaftale med kirkekontoret i Grindsted, som laver vores regnskab og håndterer lønudbetalingerne.

Du kan se samarbejdsaftalen om regnskabsføring ved at trykke på dette link.

Vedtægter og strategiplaner

Vedtægter og strategiplaner er to sider af samme sag. Strategiplanerne handler om de langsigtede mål for udtrykket på vores kirkegårde. Planerne er derfor skrevet ind i vedtægterne, så vi har noget at styre efter, når der laves ændringer eller vejledes om begravelsesformer på kirkegårdene.

Vores strategiplaner og vedtægter er opdateret i 2019. På de to links herunder kan du orientere dig.

Her er et link til planerne for Vorbasse kirkegård

Her er et link til planerne for Skjoldbjerg kirkegård