Privatlivspolitik

Hvem er vi?

Vores webstedsadresse er: http://skjoldbjergkirke.dk/wordpress.

Siden kan tilgås med: vorbassekirke.dk og med skjoldbjergkirke.dk

Dette website ejes af Vorbasse og Skjoldbjergs menighedsråd, kirkegade 21, 6623 Vorbasse, CVR: 34 75 9464.

Vores databeskyttelsesansvarlig er formanden for menighedsrådet, Karin Saugmann.
Vores daglige databeskyttelsesbehandler er medarbejder, Eva Hegelund Frank.
Kontaktoplysninger findes under menupunktet ‘Kontakt’

Når du besøger hjemmesiden lagrer vi data om dig.

• Vi bruger google analytic til at se trafikken på hjemmesiden.
  • Vi bruger Supersaas som vores on-line bookingsystem til sognehuset.

Brug af hjemmesiden er generelt helt anonym og der registreres ingen data, der kan bruges til at identificere dig, medmindre du selv har tilmeldt dig som bruger i bookingsystemet. Der er ingen data der videregives eller sælges til tredjepart.

Data anvendes til følgende formål

Data indsamlet via google analytic anvendes til, at se hvilke sider der besøges og om du fandt siden via sociale medier eller direkte søgning. Vi kan også se om du fandt siden via din pc, ipad eller telefon. Oplysningerne bruges til at optimere hjemmesiden til de forskellige medier. Vi kan ikke se præcis hvem du er, kun hvordan hjemmesiden besøges.

Data indsamlet via Supersaas bookingsystemet. Når du opretter dig som bruger i vores bookingsystem, beder vi om dine kontaktoplysninger: Navn, telefonnummer, adresse og mail. Oplysningerne bruges til at holde styr på, hvor regningen skal sendes hen, og hvem der skal kontaktes, hvis der skal spørges ind til en booking.

Dataopbevaring og sletning af data

Vi opbevarer dine oplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven.

Oplysningerne anvendes alene til det formål, de er indsamlet til, og de bliver slettet, når formålet er opfyldt eller ikke længere relevant.

Supersaas brugerdata: Når en bruger har været inaktiv i 2 år, slettes brugeren automatisk. Du kan til enhver tid bede om at blive slettet ved henvendelse på graverkontoret eller på vorbasse.kirke@gmail.com.

Google analytic data slettes efter 26 uger.

Kategorier af personoplysninger

Vi lagrer og anvender flg. kategorier af personoplysninger: Almindelige personoplysninger, f.eks. navn, adresse, e-mail, telefonnummer samt data om brug af digitale ydelser, herunder deling til sociale medier.

Kilder

Vi har fået dine oplysninger:

• Fra dig selv, når du har tastet dem ind i Supersaas bookingsystemet.
  • Fra andre kilder, der er offentligt tilgængelige, f.eks. sociale medier, google.

Behandlingsgrundlag

Vi er nødt til at lagre disse oplysninger af en eller flere af disse årsager:

• Vores interesse i at optimere vores hjemmeside.
  • For at kunne styre fakturaudsendelser.

Modtagere

Vi kan videregive dine personoplysninger under følgende omstændigheder:

Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er menighedsrådets garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger:

• Menighedsrådets kasserer til betaling af produkter og ydelser
  • Supersaas til håndtering af booking.
  • Red-web, webhotel som hjemmesiden bor på, til håndtering af indlæg på siden.

Opbevaring

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til de formål, der er nævnt:

• I forbindelse med levering af vores tjenester vil vi opbevare dine personoplysninger i op til 5 år efter afslutning af kundeforhold i henhold til bogføringsloven.

Indlejret indhold fra andre websteder

Artikler på dette websted kan indeholde indlejret indhold (f.eks. bookingsystem, google maps, find gravsted, videoer, billeder, artikler osv.). Indlejret indhold fra andre websteder opfører sig på nøjagtig samme måde, som hvis den besøgende har besøgt det andet websted.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte menighedsrådet eller graverkontoret for at få oplyst, hvilke oplysninger vi ligger inde med om dig. Hvis der er fejl i de oplysninger vi har om dig, kan du altid bede om at få dem rettet, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet).

Du kan, til enhver tid, bede om at blive slettet ved henvendelse på graverkontoret eller på vorbasse.kirke@gmail.com.

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Hvilke rettigheder har du over dine data

Hvis du har en konto på dette websted, eller har skrevet kommentarer, kan du bede om en eksporteret fil med de personlige data vi har liggende om dig, heriblandt alt data, du har givet os. Du kan også bede om, at vi sletter alle personlige data, vi har om dig. Dette indbefatter ikke nogen form for data, som vi er forpligtede til at gemme af administrative, lovmæssige eller sikkerhedsmæssige grunde.